Laboratorium Języka: Zagraj w The Tower Challenge!

piątek, 8 grudnia 2017

Zagraj w The Tower Challenge!

Dlaczego gry komputerowe są tak wciągające? Bo lubimy sprawdzać swoje umiejętności, a przejście na kolejny poziom, daje nam niesamowitą satysfakcję. Zapraszam do pobrania THE TOWER CHALLENGE - gry, która choć jest klasyczna, też się nie nudzi!

W WIEŻĘ gram z dziećmi od wielu lat, bo doskonale nadaje się do utrwalenia słownictwa. Zasady gry opisywałem we wpisie W co się bawić w przedszkolu. Jednak nie wszystkie dzieci lubią rywalizację i nie bardzo radzą sobie z porażką. Dlatego zastanawiałem się, jak ulepszyć tę grę, żeby na nowo spodobała się  uczniom i włączyła do zabawy całą grupę. Myślę, że to się udało!

W moim przypadku często jest tak, że jeśli chcę wymyślić coś nowego na zajęcia, to rozmawiam z dziećmi i to one podsuwają mi najlepsze pomysły. Tak było i tym razem. Pewnego jesiennego, sennego dnia, dzieci opowiadały mi, co ostatnio zbudowały na robotyce. Robotyka to teraz popularne zajęcia dodatkowe, na których dzieci budują z klocków różne pojazdy lub proste urządzenia i uczą się nimi sterować. Z całej tej rozmowy, najważniejszy dla mnie był pomysł wykorzystania instrukcji.

Grę w WIEŻĘ zmodyfikowałem tak, żeby każda budowla była inna. Stworzyłem kilka projektów. Teraz aby zbudować nową wieżę, dzieci muszą się uporać z tą, którą składają obecnie. Zatem wygląda to tak, że cała grupa musi włożyć wysiłek, żeby przejść na kolejny poziom. I powiem Wam, że to działa. Dzieci pytają mnie na każdych zajęciach, kiedy będą mogły zaliczyć kolejny level;)

Grę nazwałem THE TOWER CHALLENGE. Najlepiej w nią grać w grupach do 10 osób, w wieku od 5 do 10 lat. Zasady są niezwykle proste i to niewątpliwie zaleta.

Do gry potrzebujemy:
- kilkanaście papierowych kubków 0,2 l
- zalaminowane lub tekturowe flashcards ze słownictwem, które chcemy powtórzyć lub utrwalić (najlepiej, jeśli będą różnej wielkości - A5 i mniejsze)  

Przebieg gry:
Na podłodze lub ławce rozkładamy karty ze słownictwem oraz instrukcję z wieżą, którą dzieci będą budować. Cała grupa jest jedną drużyną, która dąży do osiągnięcia wspólnego celu, czyli ukończenia wieży. Uczniowie po kolei wybierają kartę ze słówkiem, które muszą nazwać lub ułożyć z nim swoje zdanie. Jeśli wykonają zadanie prawidłowo, mogą zbudować kolejny element wieży.

Po postawieniu ostatniego kubka, budowla musi przetrwać jeszcze 10 sekund, więc wspólnie z uczniami robimy wielkie odliczanie. And the level is completed:)!

Grę rozwijamy razem z uczniami, bo to oni podpowiadają mi, jakie wieże jeszcze zaprojektować.

Poniżej możecie pobrać moje instrukcje. Załączam  też jeden plik w formacie WORD, żebyście mogli stworzyć własne projekty. Chętnie je wszystkie zobaczę, więc podzielcie się nimi w komentarzach lub wyślijcie je na mój adres biuro@laboratoriumjezyka.pl, a ja umieszczę je na blogu. Pamiętajcie że ogranicza Was tylko wyobraźnia i grawitacja oczywiście;)

Instrukcje - The Tower Challenge
Zaprojektuj swoją wieżę - Do It Yourself

To był ostatni wpis w tym roku kalendarzowym, zatem życzę Wam: CUD ŚWIĄT i WIELU POMYSŁÓW W NOWYM ROKU!!! I zapraszam już na wpis w 2018, bo wpadła mi w ręce książka "Fińskie dzieci uczą się lepiej" i coś o niej napiszę.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz